Upišite se u bazu

Na inicijativu HOK-a uskoro administrativno rasterećenje računovođa

Na inicijativu Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore održan je sastanak sa predstavnicima Državnog zavoda za statistiku, Ministarstva financija, Središnjeg ureda Porezne uprave, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske udruge poslodavaca. Sekcija traži ukidanje dostave istih statističkih podataka putem brojnih različitih obrazaca uz istovremeno preuzimanje podataka za potrebe Državnog zavoda za statistiku iz već dostupnih administrativnih izvora.

Prijedlog je Sekcije da se na nivou državne administracije primjenjuje „jednom dostavljeni podatak više puta“, što bi značilo rasterećenje dodatnih izvještavanja, na mjesečnom, tromjesečnom i godišnjem nivou. Sekcija računovođa smatra da se podaci koji se traže npr. u sklopu godišnjeg financijskog izvještaja kao posebna stavka (npr. izdaci za bruto autorske honorare i ugovore o djelu, izdaci za rad ostvaren preko studentskih i učeničkih servisa, izdaci za stipendije, izdaci za nadoknadu troškova, darova i potpora zaposlenicima, podaci o otpremninama, uvozu, stjecanju) trebaju za potrebe statistike preuzimati iz drugih administrativnih izvora kojima su podaci već dostavljeni (u ovom slučaju npr. Ministarstvu financija).

Na sastanku je, između ostalog, zaključeno kako će seu narednom razdoblju razmotriti mogućnost administrativnog rasterećenja prema zahtjevu Sekcije za sve statističke obrasce kojih ima oko 30-ak (TRG-1, GRAĐ-12 …), sve u smjeru primjene principa „jedan podatak jednom“ te da će se ukinuti obveza dostave obrasca RAD-1G već od iduće godine što će zasigurno doprinijeti dodatnom rasterećenju poduzetnika.

Predstavnica Sekcije Đurđica Mostarčić naglasila je da veliki poduzetnici u strukturi gospodarstva Hrvatske još uvijek čine samo 0,2% te je potrebno sve izvještaje prilagoditi upravo mikro i malim poduzetnicima.

Sekcija je već ranije dostavila Ministarstvu financija te Odboru za standarde financijskog izvješćivanja prijedlog novih obrazaca DOH i GFI POD kako bi se isti pojednostavili, ali i kako bi isti objedinili raznovrsne podatke koji se trenutno dostavljaju na više obrazaca za potrebe Porezne uprave, DZS-a i ostalih korisnika podataka.

Povezane novosti

Održana edukacija FINE – Udruženje obrtnika Crikvenica i Udruženje obrtnika Novi Vinodolski
Dana 26. studenog 2025.godine u suradnji Obrtničke komore Primorsko-goranske županije, Udruženja obrtnika Grada Crikvenice i Vinodolske općine te Udruženja obrtnika Grada Novog Vinodolskog i Financijske agencije, za članove UO Crikvenica i UO Novi Vinodolski, održana je edukacija  “e-Računi u kontekstu FISKALIZACIJE 2.0.”, u dvorani Zora u Crikvenici. Predavanje je održao stručnjak FINE Nikola Grendov, dipl.oec. koji je educirao […]
Obnova certifikata za pristup eGrađevinskom dnevniku 3 godine od izdavanja – informacija
Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) informira korisnike kako kartice za eGrađevinski dnevnik, odnosno certifikati izdani na istima, imaju rok važenja od 3 godine od izdavanja kartice. Drugim riječima, vlasnici kartica za pristup modulu eGrađevinskog dnevnika moraju 3 godine od izdavanja kartice obnoviti certifikat, a postupak produženja je identičan kao i podnošenje prvog zahtjeva za izdavanje […]
Zaključen Sporazum o suradnji Narodnog učilišta Rijeka i Obrtničke komore PGŽ
Obrtnicima u Primorsko-goranskoj županiji od danas su dostupne nove pogodnosti u području obrazovanja. Na temelju Sporazuma o poslovnoj suradnji zaključenog dana 14.studenog 2025.godine između Narodnog učilišta Rijeka i Obrtničke komore Primorsko-goranske županije članovi Obrtničke komore Primorsko-goranske županije ostvaruju pogodnosti koje su predstavili ravnateljica učilišta, Heni Strčić i predsjednik Komore, Emil Priskić. Ravnateljica Narodnog učilišta, Heni […]