Upišite se u bazu

Search
Close this search box.

Od 1. srpnja 2019. puna primjena obveze zaprimanja i izdavanja eRačuna u postupcima javne nabave

Od 1. srpnja 2019. puna primjena obveze zaprimanja i izdavanja eRačuna u postupcima javne nabaveOd 1. prosinca 2018. godine počela je djelomična primjena Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (Narodne novine broj 94/18).

eRačun time postaje obvezom za komunikaciju s državom u postupcima javne nabave sukladno odredbama Direktive 2014/55/EU, a od 1. srpnja 2019. godine počinje njegova puna primjena što znači da svi računi prema javnim naručiteljima iz postupka javne nabave, moraju biti elektronički računi, a izdavatelji računa više ne smiju izdavati račune na papiru.

U vezi s provedbom Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi doneseni su i njegovi pravilnici: 1. Pravilnik o tehničkim elementima, izdavanju i razmjeni elektroničkog računa i pratećih isprava u javnoj nabavi i 2. Pravilnik o vrsti i visini naknada za usluge zaprimanja i slanja elektroničkih računa za javne

naručitelje u javnoj nabavi (Narodne novine broj 32/19).

Elektronički račun ili eRačun je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku, a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu. Po svom sadržaju istovjetan je papirnatom računu i sadrži sve obvezne stavke propisane važećim zakonskim propisima.

Zakonom o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi propisani su njegovi obveznici. To su prije svega svi javni naručitelji koji su obveznici provedbe postupka javne nabave i koji moraju zaprimati elektroničke račune. Uz njih obveznici Zakona su i izdavatelji računa koji šalju račune naručiteljima za obavljene usluge ili robu, proizašli iz postupka javne nabave. I treći obveznici Zakona su informacijski posrednici koji posreduju u razmjeni elektroničkih računa.

Zakon se odnosi na cjelokupnu javnu nabavu pa i na takozvanu nabavu male vrijednosti, kao i na jednostavnu ili bagatelnu nabavu putem narudžbenica.

Svi računi razmijenjeni u javnoj nabavi moraju biti poslani i zaprimljeni putem nacionalne centralne platforme za razmjenu eRačuna, dakle ne e-poštom ili na neki drugi način.

Primarna uloga Centralne platforme je da svi sudionici u procesu razmjene eRačuna moraju komunicirati isključivo prema jednoj pristupnoj točki (Centralnoj platformi), te se svi sudionici pritom moraju registrirati u sustav kako bi ih sustav mogao prepoznati.

Ulogu Centralne platforme obavlja FINA i njome se moraju koristiti čisti javni naručitelji. Ostali korisnici mogu izabrati i nekog drugog informacijskog posrednika na tržištu.

 

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta na svojim internetskim stranicama objavljuje popis svih informacijskih posrednika spojenih na Centralnu platformu. U ovom trenutku to su:

  1. FINANCIJSKA AGENCIJA (FINA) – slanje i zaprimanje eRačuna
  2. HRVATSKA POŠTA (HP) – zaprimanje eRačuna
  3. Hrvatski telekom (HT) – slanje eRačuna
  4. mSTART d.o.o. – slanje eRačuna
  5. ELEKTRONIČKI RAČUNI d.o.o. (Moj eRačuna) – slanje i zaprimanje eRačuna
  6. Megatrend Redok d.o.o. (OMNIZON) – za slanje eRačuna
  7. Hitra produkcija dokumenata d.o.o. – slanje eRačuna
  8. EDITEL ADRIA d.o.o. – slanje eRačuna
  9. POS d.o.o. – slanje eRačuna

 

Za registraciju na centralnu platformu bilo obveznika javne nabave bilo njegova informacijskog posrednika, potrebno je ispuniti Zahtjev za registraciju na servis eRačun za državu (dostupan na mrežnim stranicama FINA-e).

Povezane novosti

Javni poziv za dodjelu oznake Hrvatski otočni proizvod
Ministarstvo   regionalnoga razvoja i fondova Europske unije  objavilo je Javni poziv za dodjelu oznake „Hrvatski otočni proizvod“ u 2025. godini. Oznaka „Hrvatski otočni proizvod“  dodjeljuje se otočnim proizvodima i nematerijalnom dobru u svrhu očuvanja otočne tradicije i identiteta u skladu s Programom „Hrvatski otočni proizvod“. Zahtjevi se zaprimaju  do 31. listopada 2025. godine, a o  […]
Interior of cozy light company room with wheelchair parked near desk and in empty office room. Modern stylish chairs and desktop computer, all ready for employees, spacious office of economic working space.
U sklopu projekta “Turizam za mene”, koji se provodi od listopada 2023. godine, Obrtnička komora Primorsko-goranske županije udružila je snage s Društvom za istraživanje i potporu (DIP) kako bi unaprijedila pristup turizmu osobama s invaliditetom. U rujnu su organizirane dvije radionice stručnog osposobljavanja na temu održivog razvoja i društveno odgovornog poslovanja. Radionice su se fokusirale […]
HOK: Pozdravljamo porezno rasterećenje i povećanje praga za PDV, oporezivanje nekretnina je dodatno opterećenje građana, mladi obrtnici izostavljeni
Ministarstvo financija predstavilo je poreznu reformu koja uključuje izmjenu šest poreznih zakona. Između ostalog, promjene uključuju povećanje praga za ulazak u sustav PDV-a s 40.000 EUR na 50.000 tisuća EUR, povećanje osobnog odbitka, povećanje neoporezivih dodataka te smanjenje gornjih granica stopa poreza na dohodak, što predstavlja određen stupanj poreznog rasterećenja, a što je uvijek poticajno […]