Upišite se u bazu

Search
Close this search box.

HOK: Računovođama se moraju omogućiti mjere koje će osigurati normalno funkcioniranje gospodarstva

SDHrvatska obrtnička komora zatražila je nadležna ministarstva da se računovođama odobre mjere koje će im omogućiti očuvanje radnih mjesta i ublažiti posljedice pandemije korona virusa. Rad računovodstvenih servisa u situaciji izazvanoj pandemijom korona virusa je znatno otežan što je bio jedan od razloga da se sastane Sekcija računovođa HOK-a.

Hrvatska obrtnička komora temeljem zaključaka sjednice Sekcije računovođa HOK-a, održane 20. ožujka 2020. godine traži:  

1/ Hitno produljenje roka za predaju JOPPD obrazaca – nemoguće je isti predavati u sada propisanim zakonskim rokovima, a HOK traži i suspendiranje kaznenih odredbi u djelu koji se odnosi na kašnjenje sa predajom

2/ Hitno produljenje roka za predaju obrazaca PDVa, PDV-S, PDV-ZP i obrasca URA uz obvezno suspendiranje kaznenih odredbi za kašnjenje s predajom istih već od datuma 20. ožujka 2020. godine (rok za predaju izvještaja za veljaču 2020.)

3/ Hitno produljenje roka za predaju obrasca PD (prijava poreza na dobit) te PD-IPO i OPZ STAT i to minimalno na način da se omogući rok od 2 (dva) mjeseca nakon što epidemija izazvana koronavirusom prođe.

4/ Hitno produljenje roka za predaju obrazaca GFI POD (statistika za obrtnike dobitaše i ostale obveznike predaje obrasca) te obrasca GFI POD za javnu objavu. Predlaže se tražiti produljenje roka minimalno do 31. srpnja 2020. godine. Ovdje svakako treba uzeti u obzir da je potrebno omogućiti rok od 2 (dva) mjeseca minimalno nakon što epidemija koronavirusa prođe.

5/ Hitno produljenje roka za prijavu i odjavu radnika uzevši u obzir da je vrlo otežano raditi u trenutnim uvjetima uz očekivanja da je moguće i da računovođe završe u samoizolaciji ili da zbog izmještanja opreme tamo gdje je to moguće imaju problema sa ceritfikatima i sl. Ovdje je također potrebno primijeniti suspendiranje kaznenih odredbi u djelu koji se odnosi na kašnjenje s ispunjenjem rokova

6/ Iznalaženje načina da se zbog svega navedenog u mjerama za očuvanje radnih mjesta pronađe i ona za računovođe. Računovođe su vezane ugovornim obvezama za fakturiranje mjesečnih usluga, ali se u trenutnoj situaciji postavlja pitanje „kome poslati račun“ kada su gotovo svi poduzetnici „na koljenima“. Uz ovako velik i zahtjevni dodatni rad koji se u ovim izvanrednim uvjetima rada očekuje od računovođa, mora se uzeti u obzir i da će ova djelatnost imati u dolazećim mjesecima (a osjeća se već sada) poteškoća sa naplatom svojih usluga koje računovođe MORAJU odraditi. Računovođe moraju moći mjerama za gospodarstvo očuvati radna mjesta svojih djelatnika.

7/ Hitno mirovanje odredbi Ugovora o radu te kolektivnih ugovora za ugostiteljstvo i graditeljstvo. Od Vlade tražimo da pronađe način za otvaranje dijaloga s predstavnicima Sindikata, a sve u svrhu prevladavanja krize izazvane epidemijom koronavirusom.

U nastavku donosimo tijek sjednice, koja je iznjedrila gore navedena traženja. Predsjednica Sekcije računovođa Đurđica Mostarčić na početku je sjednice istaknula da je iz svakodnevnog kontakta s računovođama iz cijele RH jasno vidljivo da svi izražavaju nezadovoljstvo vrlo velikim pritiskom u svom trenutnom radu budući da gospodarstvo, novonastaloj situaciiji vezanoj uz epidemiju koronavirusa u Hrvatskoj, i dalje očekuje veliku podršku od strane računovođa.

Naime, i onim poduzetnicima čije je poslovanje obustavljeno Odlukom Stožera civilne zaštite, potrebni su računovođe zbog obračuna plaća za djelatnike ili za dostavu svih potrebnih obrazaca nadležnim institucijama.

Nadalje, Mostarčić je napomenula da u djelu Hrvatske (Istra) već dva tjedna računovođe otežano rade te je time upitno i poštivanje roka za predaju obrasca PDVa (danas, 20. ožujka 2020. godine) za veljaču iz razloga što se isti u trenutnim uvjetima nije mogao izraditi, a isto se doznaje i iz drugih županija.

Dio računovođa također izjavljuje i da ima problem sa svojim djelatnicima iz razloga što pojedini imaju djecu vrtićke ili školske dobi i nisu u mogućnosti dolaziti na posao. Pojedini djelatnici su u samoizolaciji radi svojih supružnika te je već sad vrlo upitno poštivanje svih rokova koji tek slijede (PDV obrasci u naredna tri mjeseca, završni obračuni, statistički izvještaji).

Potpredsjednik Sekcije Damir Židanić otvorio je raspravu vezanu uz veliki pritisak kojima su računovođe dodatno izložene od strane svojih klijenata – pozivima, porukama elekreonske pošte pa čak i dolaskom u prostore računovodstvenih servisa. Trenutno se svi raspituju i traže od računovođa da im zatvaraju poslovne prostore putem aplikacije e-Porezna, pojačana je dinamika odjava radnika, traže se informacije vezane uz aktualne mjere Vlade RH, a uskoro se očekuje i dodatni pojačani pritisak vezano uz najavljenu mjeru Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje gdje će poduzetnicima biti potrebna dodatna pomoć u popunjavanju podataka (osobito uz ispunjavanje tablice za dokaz pada prihoda), tablice radnika i ostalo.

Mostarčić se dodatno osvrnula na otežani rad od kuće pojedinih gospodarstvenika te sukladno tome otežano predavanje JOPPD obrazaca već sada, a očekuje se još teža situacija u travnju kada će biti potrebno predavati JOPPD obrazac za isplatu plaće za mjesec ožujak uz još uvijek sve nepoznanice vezane uz obračun iste. Napomenula je i da je potrebno da Vlada hitno suspendira odredbe Zakona o radu i kolektivnih ugovora za ugostiteljstvo i graditeljstvo budući da isti trenutno izrazito negativno utječu na ionako otežano poslovanje gospodarstvenika. Ne suspendiraju li se isti hitno, kao i ukoliko Vlada ne udovolji već ranije postavljenim zahtjevima od strane Hrvatske obrtničke komore u djelu otpisa doprinosa za plaće, prolaskom epidemije korona virusa bit će potrebno daleko dulje razdoblje za oporavak gospodarstva.

Židanić je postavio i pitanje na koji način zadržati djelatnike u računovodstvenim servisima budući da se sada od njih traži povećani angažman i dolazak na posao u znatno otežanim uvjetima. Vrlo je teško organizirati rad kod kuće za djelatnike s obzirom da se rad odvija isključivo s dokumentacijom klijenata te je nemoguće i protuzakonito dokumentaciju klijenata davati izvan poslovnog prostora. Dodatno, za očekivati je da će uslugu od klijenata biti teško naplatiti u nadolazećem razdoblju s obzirom na njihovo otežano poslovanje.

Povezane novosti

Održani ispiti o stručnoj osposobljenosti za poslužitelja jela i pića te za priprematelja jednostavnih jela i slastica
Dana 18. prosinca 2024.godine pri Obrtničkoj komori Primorsko-goranske županije, održan je ispit o stručnoj osposobljenosti za poslužitelja jela i pića te za priprematelja jednostavnih jela i slastica, u restoranu Istranka u Opatiji. Ispit je uspješno položilo 7 kandidata. Članovi naše ispitne komisije za priprematelja jednostavnih jela i slastica su naši vrijedni suradnici Miloš Dekleva i […]
Održana sjednica Skupštine Udruženja obrtnika otoka Krka
Dana 12. prosinca 2024.godine održana je sjednica Skupštine Udruženja obrtnika otoka Krka koje ove godine obilježava 55. godina uspješnog djelovanja. U ime Obrtničke komore Primorsko-goranske županije, predsjednik dr.sc. Emil Priskić tom je prigodom uručio Priznanje Udruženju obrtnika otoka Krka čestitavši na doprinosu i unaprjeđenju obrtništva kroz dugogodišnji rad. Zasluga je to svih vrijednih obrtnika otoka […]
Održan seminar Đurđice Mostarčić “Zakonske izmjene na snazi od 01.siječnja 2025.godine”
U organizaciji Obrtničke komore Primorsko-goranske županije 12.prosinca 2024.godine u Gradskoj knjižnici Rijeka održan je seminar Šaptačice poduzetnicima – Đurđice Mostarčić, predsjednice Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore “Zakonske izmjene na snazi od 01.siječnja 2025.godine.” Seminar je obradio ključne zakonske izmjene u 2025. godini, a polaznici su dobili pravovremene i korisne informacije o poreznim aktualnostima, izmjenama minimalne […]