Upišite se u bazu

Search
Close this search box.

Obveza pristupa obrtnika u sustav e-Komunikacija

Obrtnici su obvezni pristupiti u sustav e-Komunikacija do 19. srpnja 2023. godine.

Obrti i osobe koji obavljaju registriranu djelatnost uključuju se u elektroničku komunikaciju sami i to čine kao fizička osoba (OIB obrta jednak je OIB-u fizičke osobe).

Budući da morate potpisati potvrdu o uključenju u primanje i slanje podnesaka kako biste pristupili e-Komunikaciji kao obrt potreban vam je potpisni certifikat.

Tehnički uvjeti za ulazak i rad u web aplikaciji e-Komunikacija:

1. Elektronička vjerodajnica razine  značajna ili visoka namijenjena je za identifikaciju-prijavu i potrebna je za ulazak u aplikaciju odnosno za rad u istoj.

Lista svih prihvaćenih vjerodajnica dostupna je na poveznici https://gov.hr/e-gradjani/lista-prihvacenih-vjerodajnica/1667

2. Potpisni certifikat

Potpisni certifikat je potreban u trenutku kada se podnesak šalje sudu, s obzirom da isti mora biti elektronički potpisan.  

Koristi se za potpisivanje dokumenata kvalificiranim elektroničkim potpisom. Kvalificirani elektronički potpis, sukladno eIDAS uredbi Europskog parlamenta i Vijeća (EU 910/2014), ima jednak pravni učinak kao vlastoručni potpis. 

Ovlašteni izdavatelji potpisnih certifikata u Hrvatskoj su: 

•             Financijska agencija (FINA) 

•             Agencija za komercijalnu djelatnost d.o.o. (AKD) 

•             MUP, posredno, u vidu izdavanja osobne iskaznice

Potpisni certifikati izdaju se na zaštićenom USB uređaju ili pametnim karticama, te imaju određeni rok valjanosti. 

Od FINA-e i/ili AKD-a moguće dobiti na istom sticku/kartici elektroničku vjerodajnicu i potpisni certifikat.

Priručnik za fizičke osobe nalazi se na poveznici.

Povezane novosti

Zračna luka Rijeka vratila prošlogodišnji Cjenik za visoko frekventne korisnike parkirališnog prostora
Zahvaljujući uspješnom prošlotjednom sastanku i konstruktivnim zaključcima domaćih i inozemnih turoperatora, turističkih agencija, prijevoznika i predstavnika UHPA-e, TZ Kvarnera i Obrtničke komore PGŽ, Zračna luka Rijeka vratila je prošlogodišnji Cjenik parkiranja za visokofrekventne korisnike. Ova odluka potvrđuje važnost dijaloga i suradnje između Obrtničke komore, drugih institucija i upravljačkih tijela. Zahvaljujemo svima koji su svojim angažmanom […]
ZL Rijeka novim cjenikom za 2024. ozbiljno ugrozila poslovanje turističkog sektora
Na inicijativu turističkih agencija i prijevoznika 3. svibnja 2024. u Rijeci održan je sastanak u vezi novog cjenika parkiranja za visoko frekventne korisnike parkirnog prostora na ZL Rijeka za 2024. Direktor Zračne luke Rijeka 3. travnja 2024. godine donio je novi cjenik parkiranja za visoko frekventne korisnike parkirnog prostora na ZL Rijeka za 2024. godinu, […]
Aktivirajte se u borbi protiv neregistriranog rada: Prijavite “rad na crno” i doprinesite pravednijem poslovnom okruženju!
Obrtničke komore Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije pokrenule su akciju protiv neregistriranog rada! Sa svrhom stvaranja pravednijeg i transparentnijeg poslovnog okruženja u Republici Hrvatskoj, pozivamo sve građane da se aktivno uključe i prijave slučajeve nezakonitog rada putem naše nove web platforme. Na temelju poznatih podataka, neregistrirani rad, poznat kao “rad na crno”, predstavlja ozbiljan izazov […]