Od 1. srpnja 2019. puna primjena obveze zaprimanja i izdavanja eRačuna u postupcima javne nabave

Od 1. srpnja 2019. puna primjena obveze zaprimanja i izdavanja eRačuna u postupcima javne nabaveOd 1. prosinca 2018. godine počela je djelomična primjena Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (Narodne novine broj 94/18).

eRačun time postaje obvezom za komunikaciju s državom u postupcima javne nabave sukladno odredbama Direktive 2014/55/EU, a od 1. srpnja 2019. godine počinje njegova puna primjena što znači da svi računi prema javnim naručiteljima iz postupka javne nabave, moraju biti elektronički računi, a izdavatelji računa više ne smiju izdavati račune na papiru.

U vezi s provedbom Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi doneseni su i njegovi pravilnici: 1. Pravilnik o tehničkim elementima, izdavanju i razmjeni elektroničkog računa i pratećih isprava u javnoj nabavi i 2. Pravilnik o vrsti i visini naknada za usluge zaprimanja i slanja elektroničkih računa za javne

naručitelje u javnoj nabavi (Narodne novine broj 32/19).

Elektronički račun ili eRačun je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku, a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu. Po svom sadržaju istovjetan je papirnatom računu i sadrži sve obvezne stavke propisane važećim zakonskim propisima.

Zakonom o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi propisani su njegovi obveznici. To su prije svega svi javni naručitelji koji su obveznici provedbe postupka javne nabave i koji moraju zaprimati elektroničke račune. Uz njih obveznici Zakona su i izdavatelji računa koji šalju račune naručiteljima za obavljene usluge ili robu, proizašli iz postupka javne nabave. I treći obveznici Zakona su informacijski posrednici koji posreduju u razmjeni elektroničkih računa.

Zakon se odnosi na cjelokupnu javnu nabavu pa i na takozvanu nabavu male vrijednosti, kao i na jednostavnu ili bagatelnu nabavu putem narudžbenica.

Svi računi razmijenjeni u javnoj nabavi moraju biti poslani i zaprimljeni putem nacionalne centralne platforme za razmjenu eRačuna, dakle ne e-poštom ili na neki drugi način.

Primarna uloga Centralne platforme je da svi sudionici u procesu razmjene eRačuna moraju komunicirati isključivo prema jednoj pristupnoj točki (Centralnoj platformi), te se svi sudionici pritom moraju registrirati u sustav kako bi ih sustav mogao prepoznati.

Ulogu Centralne platforme obavlja FINA i njome se moraju koristiti čisti javni naručitelji. Ostali korisnici mogu izabrati i nekog drugog informacijskog posrednika na tržištu.

 

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta na svojim internetskim stranicama objavljuje popis svih informacijskih posrednika spojenih na Centralnu platformu. U ovom trenutku to su:

  1. FINANCIJSKA AGENCIJA (FINA) – slanje i zaprimanje eRačuna
  2. HRVATSKA POŠTA (HP) – zaprimanje eRačuna
  3. Hrvatski telekom (HT) – slanje eRačuna
  4. mSTART d.o.o. – slanje eRačuna
  5. ELEKTRONIČKI RAČUNI d.o.o. (Moj eRačuna) – slanje i zaprimanje eRačuna
  6. Megatrend Redok d.o.o. (OMNIZON) – za slanje eRačuna
  7. Hitra produkcija dokumenata d.o.o. – slanje eRačuna
  8. EDITEL ADRIA d.o.o. – slanje eRačuna
  9. POS d.o.o. – slanje eRačuna

 

Za registraciju na centralnu platformu bilo obveznika javne nabave bilo njegova informacijskog posrednika, potrebno je ispuniti Zahtjev za registraciju na servis eRačun za državu (dostupan na mrežnim stranicama FINA-e).

Povezane novosti

Javni poziv za upis pružatelja usluga u okviru Poziva “Vaučeri za digitalizaciju”
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja poziva poduzetnike koji posjeduju odgovarajuća znanja, iskustvo i kapacitete na iskaz interesa za upis u Katalog pružatelja usluga. U okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti predviđena je objava Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Vaučeri za digitalizaciju“ kojim će se poticati ulaganja MSP-ova usmjerena na provedbu digitalizacije i digitalne transformacije poslovanja […]
Podsjetnik članovima na obveze iz Zakona o zaštiti potrošača
Kako bi obrtnici (trgovci) otkloniti eventualne neusklađenosti sa Zakonom o zaštiti potrošača (NN 19/2022 dalje: Zakon) podsjećamo na obveze koje proizlaze iz Zakona s posebnim naglaskom na pisanog prigovor potrošača. Prema Zakonu trgovac je dužan Trajni medij je svako sredstvo koje omogućava trgovcu da pohrani informacije koje su njemu namijenjene tako da budu dostupne za kasniju […]
NOVO! Usluga pravnog savjetovanja u Obrtničkoj komori Primorsko-goranske županije
Obrtnička komora Primorsko-goranske županije organizira uslugu pravnog savjetovanja s odvjetnikom za svoje članove – obrtnike. Ugovorena je mogućnost usmenog pravnog savjetovanja i to osobnim dolaskom u ured Komore, Vukovarska 21, Rijeka, svaki petak  u vremenu od 15:00 do 16:00 sati ili telefonom u navedenom terminu. Usluga pravnog savjetovanja počinje u petak 03. veljače 2023.godine. Potrebna […]