Podsjetnik članovima na obveze iz Zakona o zaštiti potrošača

Kako bi obrtnici (trgovci) otkloniti eventualne neusklađenosti sa Zakonom o zaštiti potrošača (NN 19/2022 dalje: Zakon) podsjećamo na obveze koje proizlaze iz Zakona s posebnim naglaskom na pisanog prigovor potrošača.

Prema Zakonu trgovac je dužan

  • omogućiti potrošaču podnošenje pisanog prigovora u svojim poslovnim prostorijama, putem pošte i elektroničke pošte (članak 10. stavak 1.)
  • bez odgađanja u pisanom obliku putem pošte ili elektroničke pošte potvrditi primitak prigovora(članak 10. stavak 3.).
  • vidljivo i čitljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora u poslovnim prostorijama i na mrežnoj stranici, ako je uspostavljena (članak 10. stavak 4.)
  • u pisanom obliku putem pošte, elektroničke pošte odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora sukladno obavijesti trgovca o načinu podnošenja pisanog prigovora jasno se izjašnjavajući prihvaća li osnovanost prigovora potrošača (članak 10. stavak 6.)
  • voditi i čuvati evidenciju pisanih prigovora potrošača na trajnom mediju godinu dana od dana primitka pisanog prigovora potrošača (članak 10. stavak 7.)

Trajni medij je svako sredstvo koje omogućava trgovcu da pohrani informacije koje su njemu namijenjene tako da budu dostupne za kasniju uporabu toliko dugo koliko je potrebno s obzirom na svrhu informacije i koje omogućava nepromijenjenu reprodukciju podataka, kao što je papir, elektronička pošta, CD, DVD, memorijska kartica, memorijski štapić i čvrsti disk računala.

Za prekršaje iz čl. 10. st. 1., st. 4., st. 6. i st 7. Zakona kaznit će se trgovac – fizička osoba novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna.

U nastavku pogledajte primjer obavijesti trgovca o načinu podnošenja pisanog prigovora potrošača i obrazac o načinu vođenja evidencije pisanih prigovora potrošača.

Povezane novosti

Javni poziv za upis pružatelja usluga u okviru Poziva “Vaučeri za digitalizaciju”
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja poziva poduzetnike koji posjeduju odgovarajuća znanja, iskustvo i kapacitete na iskaz interesa za upis u Katalog pružatelja usluga. U okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti predviđena je objava Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Vaučeri za digitalizaciju“ kojim će se poticati ulaganja MSP-ova usmjerena na provedbu digitalizacije i digitalne transformacije poslovanja […]
NOVO! Usluga pravnog savjetovanja u Obrtničkoj komori Primorsko-goranske županije
Obrtnička komora Primorsko-goranske županije organizira uslugu pravnog savjetovanja s odvjetnikom za svoje članove – obrtnike. Ugovorena je mogućnost usmenog pravnog savjetovanja i to osobnim dolaskom u ured Komore, Vukovarska 21, Rijeka, svaki petak  u vremenu od 15:00 do 16:00 sati ili telefonom u navedenom terminu. Usluga pravnog savjetovanja počinje u petak 03. veljače 2023.godine. Potrebna […]
Osnovne informacije za uvođenje eura
Dana 1. siječnja 2023. euro postaje službena valuta u Republici Hrvatskoj. Obveza dvojnog iskazivanja cijena Obveza dvojnog iskazivanja cijena (u euru i kuni) započinje 5.9.2022. i traje zaključno do 31.12.2023. godine. Fiksni tečaj konverzije iznosi 1 euro =7,53450 kuna. Nakon provedenog preračunavanja (konverzije) iz kune u euro primjenom punog brojčanog iznosa fiksnog tečaja konverzije korištenjem […]